O zi pe Tamisa și nu numai

Niciun comentariu

Așa cum v-am promis, în acest articol vă voi povesti cam ce am mai vizitat în Londra așa că am ales să vă relatez cum am petrecut o zi pe Tamisa (vezi articole anterioare aici).

După o călătorie cu trenul de o aproximativ o oră de la Maidstone la Londra am ajuns la Tower Bridge unde ne-am început plimbarea noastră pe Tamisa. Reper statornic al Londrei, podul este o capodoperă neogotică. Construit în anul 1894, reprezintă o realizare tehnică deosebită. Pe vremea când Pool of London era poarta de intrare a orașului, acest pod flamboaiant era tot timpul ridicat și coborât pentru a face față navigației vapoarelor cu pânze și cu aburi ce aduceau bunuri din alte colțuri ale lumii. Pietonii care doreau să traverseze când podul era ridicat trebuiau să urce cele 200 de trepte ale turnurilor până la pasajul de sus. Și astăzi, cei care fac turul de o oră și jumătate ”Tower Bridge Experience” urcă pasarela aflată la 40 m înălțime. Intrarea se face prin turnul de nord iar turul se termină cu o experiență interactivă în camera motoarelor. În sezon podul este deschis pentru vizitare între 10:00 și 18:30.

--- Tower Bridge ---

Tower of London se află în imediata apropiere a faimosului pod. Cunoscută îndeosebi ca fost loc de detenție, fortăreața de pe Tamisa are însă un trecut glorios. Turnul Alb a fost ridicat pentru William I (Cuceritorul) și început pe la 1078. Extins apoi de alți monarhi turnul a adăpostit arsenalul orașului, bijuteriile coroanei, Monetăria Regală și o menajerie. Taxa de intrare este 18 lire și se poate vizita între 9:00 și 17:00.

Continuându-ne plimbarea pe celălalt mal ajungem la Millennium Bridge. Acest pod incredibil leagă Tate Modern de catedrala St. Paul și de City de pe celălalt mal. Din păcate noul pod a fost avariat după darea sa în folosință, în 2000. Între timp a fost redeschis și reprezintă o nouă cale de acces plăcută și practică către St. Paul's Cathedral.

--- Millennium Bridge ---
--- St. Paul's Cathedral ---

Ajungem la London Eye, o adevărată operă de inginerie această roată gigantică de observație este cea mai înaltă din lume și oferă priveliști frumoase asupra orașului. În opinia mea nu oferă o priveliște nemaipomenită pentru prețul cerut (30 de lire); mai mult mi-a plăcut atunci când am urcat în Tour Eiffel.

Aflată pe malul Tamisei a fost ridicată pentru sărbătorirea noului mileniu și a devenit extrem de populară. Cabinele închise au vizibilitate în toate direcțiile și dispun de o capacitate de 25 de persoane. O cursă durează 30 de minute iar într-o zi senină se poate vedea la o distanță de 40 de km.

--- London Eye ---

Palatul Parlamentului se înalță semeț și străjuiește întreaga zonă. A fost construit în stilul Renașterii gotice din 1870 și se întinde pe 3 ha, are 1100 de camere și 11 curți interioare. Uriașul turn cu ceas este cunoscut ca Big Ben. În realitate, numele aparține doar imensului clopot de 14 tone numit așa după Sir Benjamin Hall, care conducea lucrările, în 1858, când a fost instalat.

--- Palatul Parlamentului ---

Depărtându-ne de apă ajungem la Westminster Abbey, un impresionant și grandios model de arhitectură medievală, această fostă mănăstire benedictină se înalță pe latura sudică a Pieței Parlamentului.

--- Westminster Abbey ---

La o plimbare de 10 minute de aici ajungem la faimosul Palat Buckingham care a fost inițial reședința municipală a primului duce de Buckingham, în 1705. În fiecare zi la ora 11.30 se face schimbarea gărzii unde vă recomand să asistați.

--- Palatul Buckingham ---
--- Schimbarea gărzii ---

Aici s-a încheiat plimbarea noastră. Cam obosiți dar încântați de ceea ce am văzut am plecat spre casă cu gândul la ce vom vizita următoarea zi.